Kiedy możesz ubiegać się o rekompensatę za opóźnioną podróż samolotem?
Podróże

Kiedy możesz ubiegać się o rekompensatę za opóźnioną podróż samolotem?

Podróże samolotem są dziś jednym z najpopularniejszych środków transportu. Dzięki wielu udogodnieniom, jakie zapewnia samolot możemy stosunkowo tanio i bezkonkurencyjnie szybko dostać się do niemal każdego miejsca na świecie. Z samolotu korzystamy zarówno w celach turystycznych, jak i biznesowych. W każdym z tych wypadków bardzo ważne jest dla nas, by samolot wyleciał i wylądował na czas. Zwłaszcza, jeśli chcemy złapać przesiadkę na kolejny lot lub inny środek transportu wyruszający o umówionej godzinie. Linie lotnicze ciężko pracują nad tym, by zapewnić nam podróżowanie w sposób sprawny i punktualny. Jednak z powodu wielu przyczyn nadal zdarza się, że samolot, którym podróżujemy jest opóźniony.

Pamiętaj o swoich prawach

Z oczywistych powodów nikt z nas nie lubi opóźnień lotów. Pomimo tego, że zdarzają się one dość często, nadal spora część pasażerów nie jest świadoma, jakie ma w związku z tym prawa. Przez to bardzo często w ogóle nie skarżymy się liniom na naszą nieudaną podróż i nie oczekujemy zadośćuczynienia. Zgadzamy się na niedogodności, jakie pociąga za sobą opóźniony lot i nie dochodzimy swoich praw. A warto wiedzieć, jakie mamy prawa i co zapewniają nam w takiej sytuacji regulacje Unii Europejskiej. Każdy pasażer w razie spóźnionego samolotu może zwrócić się o odszkodowanie do linii lotniczych, a jego wysokość może wynosić nawet 600 EUR. Należy zatem pamiętać, by jeszcze przed podróżą poznać swoje prawa i wiedzieć jak bez zbędnych nerwów walczyć o ich egzekwowanie. Wszystkie formalności możesz załatwić dziś bezstresowo i komfortowo dzięki usługom, jakie oferuje DelayFix.com.

Kiedy ubiegać się o odszkodowanie?

Warto wiedzieć, w jakich sytuacjach możemy zwrócić się do linii lotniczych o zadośćuczynienie. Dwa niezbędne warunki to wina przewoźnika i czas dotarcia do portu docelowego. Kluczowe jest to, żeby opóźniony lot wynikał z bezpośredniej winy linii lotniczych, a opóźnienie musi wynosić minimum 3 godziny w stosunku do planowego czasu lądowania. W takiej sytuacji odszkodowanie za opóźniony lot należy się wszystkim pasażerom. Nie możemy ubiegać się o nie, jeśli do problemów z lotem doszło z przyczyn niezależnych od operatora lotów. Mowa tu np. o uszkodzeniu maszyny przez ptaki lub opóźnienie wynikające z niesprzyjających warunków atmosferycznych.

Kiedy możesz ubiegać się o rekompensatę za opóźnioną podróż samolotem?

Jak załatwić formalności bez dodatkowych nerwów?

W trosce o interesy pasażerów DelayFix.com stworzył usługę pozwalająca ci w bardzo wygodny sposób zwrócić się do linii lotniczych o zadośćuczynienie. Pomoże ci w tym kadra wyspecjalizowanych pracowników, a po twojej stronie zostaje minimum formalności. Pamiętaj, że o odszkodowanie możesz ubiegać się nawet do 3 lat po nieudanej podróży. Korzystając z usług DelayFix.cm jedyne co musisz zrobić, to wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie i podać wszystkie wymagane informacje dotyczące lotu. Złożenie takiego wniosku jest szybkie i wygodne, i co warte podkreślenia, bezpłatne. Całą resztą zajmą się nasi pracownicy, a klient nie ponosi w związku z tą usługą żadnego ryzyka.