Zautomatyzowany świat od lat depcze nam po piętach. Coraz częściej słychać o różnego rodzaju przedmiotach, napędzanych przez sztuczną inteligencję. Współczesny świat ulega dynamicznym zmianom. Artificial intelligence czyli powszechnie używane AI zajmuje miejsce w naszej codzienności. Rodzi się zatem pytanie: do czego jest stosowana sztuczna inteligencja na co dzień?
Do czego jest stosowana sztuczna inteligencja? – Netflix lub Spotify
Obecnie wiele osób spędza swój wolny czas na oglądaniu popularnych seriali na Netflixie czy słuchaniu muzyki za pośrednictwem platformy Spotify. Mała ich część zdaje sobie sprawę z tego, że mają do czynienia ze sztuczną inteligencją. Jeśli zastanawiamy się do czego jest stosowana sztuczna inteligencja w tych serwisach? Odpowiedź jest prosta. Algorytmy AI dokonują analizy preferencji i zachowań ich użytkowników i na tej podstawie rekomendują filmy, seriale czy muzykę znajdującą się w obszarze ich zainteresowań.
Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest także w wielu sklepach online. Przykładem może być popularny serwis Amazon. Zainteresowanie tym rozwiązaniem przeniosło się również na Polskie firmy. Mowa tutaj np. o polskim oprogramowaniu SALESmanago Marketing Automation. Jest on wykorzystywany razem z Copernicusem do analizowania zachowań użytkowników, biorąc pod uwagę zakupione lub przeglądane produkty i na tej zasadzie rekomenduje jakie inne artykuły mogą wzbudzić zainteresowanie wśród klientów.
Asystent głosowy
Niedawno polska wersja języka Asystenta Google pojawiła się w naszym kraju. Była ona już jakiś czas dostępna w innych krajach. Pomysł ten powstał w Stanach Zjednoczonych. Jest on możliwy do odtworzenia na współczesnych telefonach komórkowych, tabletach oraz dedykowanych słuchawkach. Asystent Google wykorzystywany jest nie tylko do wyszukania czegoś w wyszukiwarce Google, ale także do włączenia video na YouTube, wpisania ważnej daty w kalendarzu, sporządzenia notatki czy nawet do opowiedzenia znanego żartu. Technologia ta oparta jest na uczeniu maszynowym i przetwarzaniu języka naturalnego do analizowania ludzkiego głosu i wykonywania powierzonych mu zadań. Podobne zastosowanie można spotkać w obcojęzycznych asystentach głosowych Apple - Siri, Microsoft - Cortana czy Amazon - Alexa.
Nowa era dla marketingu mailowego
Sztuczna inteligencja znalazła swoje zastosowanie także w e-mail marketingu i komunikacji marketingowej. Chodzi tutaj o niezliczoną ilość newsletterów oraz dostarczanie konsumentom spersonalizowanych komunikatów, odpowiadających na ich indywidualne potrzeby, zainteresowania na podstawie historii ich transakcji i zachowań zakupowych. Rozwiązania te są bardzo przydatne, gdyż otrzymywane oferty spełniają aktualnym potrzebom danego klienta. Odbywa się to wszystko dzięki analizie danych, znajdujących się w systemie Marketing Automation. Praca tego systemu była by nie możliwa i bardzo trudna dla człowieka ze względu na zbyt dużą ilość informacji, przez którą musiał by przejść i wyciągnąć odpowiednie wnioski.